KOM IN OCH TITTA

Är du en typisk handarbetare? Då har du hittat precis mitt i prick. Jag skulle inte överleva om jag inte fick handarbeta. Jag kommer även att blogga om mitt arbete som smärtsjuksköterska. Jag tror på allt som inte har biverkningar.
Powered By Blogger

söndag 10 januari 2010

Inte riktigt van!!!

Hej! Har inte skrivit sedan första inlägget. Har inte riktigt fått kläm på det här. Jag vill lägga in bilder men har inte haft tid. Har jobbat ganska mycket över jul och nyår. Har aldrig vetat vilken dag det är. Är det söndag eller torsdag eller fredag. Nu till veckan går allt tillbaka till vardagen. Var i går till en garnaffär i Umeå och köpte världens häftigaste garn. Melerat i plommon-lila färger. 200 g nystan. Skall virka en pläd mha mormosrutor. Det blir otroligt vackert. Garnet var ganska nytt. Skall försöka fota och lägga ut bild på det ännu inte färdiga resultatet. Håller också på med strumpor, lite längre som täcker underbenen. De blir nog jättebra. Stickar av restgarner som jag har i mängder. Min käre man tycker nog ibland att det är lite struligt med alla handarbetsgrejor. Då får han bara en puss då blir han nöjd. Har varit ute på vårdavdelningarna under helgen och taktil masserat. Tänk vad så lite kan göra så mycket. Har inte masserat någon hemma på länge men det beror ju på att jag jobbar nästan jämnt och när jag inte jobbar så jobbar allla andra. Det får väl bli ett nyårslöfte att ta hand om mina vänner och familjen med hjälp av massage. Idag har jag fått massage själv av en arbetskompis. Ummmmmm vad skönt. Ha det bra tills vidare. Kram

2 kommentarer:

  1. Ja man kan bli riktigt snurrig med alla helgdagar fram och tillbaka.

    Jag har varit i stan i tre dagar och bott hos mamma. Tror det var uppskattat. tyvärr hann jag inte med alla butiker jag tänkt kika in i. Det är väl nackdelen med landet. Eller fördelen som Chrilla säger ;)

    Ikväll kommer Viucky hit ett par dar. Hon skanar kidsen! Får fundera ut nåt smarrigt att äta. Det brukar bli lite frosseri när barnen är här :)

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  2. Det är OK!
    Du har två lotter iallafall. Bara för att det är du :)

    Kramar Viveka

    SvaraRadera