KOM IN OCH TITTA

Är du en typisk handarbetare? Då har du hittat precis mitt i prick. Jag skulle inte överleva om jag inte fick handarbeta. Jag kommer även att blogga om mitt arbete som smärtsjuksköterska. Jag tror på allt som inte har biverkningar.
Powered By Blogger

fredag 19 november 2010

Stickmani!!!!!!!

Hej alla glada. Hösten har varit ett enda långt stickcafé. Har varit på nästan alla stickcafér jag kunnat. Dessutom varit till Stockholm med 3 underbara kvinnor. Vi skrattade i tre dagar. När man kom in på stickmässan kände man sig som den där reklamen för öl, där kvinnan visar sina vänninor sin Walk in Closet med skor. Pulsen steg, röd i ansiktet och mycket oj oj, vad fint, vill ha! Spenderade en pengar på garn, tillbehör. Blev snål och köpte inte boken jag ville ha. Ångrade mig bittert nästa dag och fick krypa till korset och fara till akademibokhandeln. Boken var mycket dyrare där och snälla Marie skänkte sin Coop check till mig. Det är bra med kompisar. Har virkat ca 13 st sjalar sedan i somras, dessutom är jag inne på min tredje stickade sjal som jag fick mönster av snälla Maria. Just nu får allt annat än stickningen vänta. Jag tycker det är viktigast just nu. Ha det bra och jag lägger upp foton på mina sjalar när jag tvättat och fixat till dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar